BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINI PIRLS XALQARO BAHOLASH SINOVLARIGA ASOSLANGAN O‘QISH SAVODLIGINI BAHOLASHDA DISCOVERY LEARNING MODELI MISOLIDA

##article.authors##

  • Nuriya Matyakubova

##article.subject##:

Paired Sample T-testi, Minimal kompetensiya, kashfiyotni o‘rganish modeli STKIP usuli

##article.abstract##

Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini olti yillik PIRLS xalqaro sinovlarida o‘qish savodxonligining XXI asr hayotiy ko‘nikmalarini rivojlantirish uchun innovatsion va axborot va texnologiya savodxonliklarini qay darajada zamon talablariga mos holatda egallayotganliklari o‘rganilgan.
2021-yilgi PIRLS tadqiqotlarining tahlili O‘zbekistonlik 4-sinf o‘quvchilarining o‘qish savodxonliklari butun dunyo bilan solishtirilganda darajada ekanliklari bo‘yicha mulohazalar yuritilgan.
Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari va o‘quvchilarining savodxonlik ko‘nikmlarini yanada oshiradigan, kuchaytiradigan yondashuviga asoslangan kashfiyot va loyihalarni o‘rganish yondashuvidan foydalanish ushbu muammolarni hal qilishga yordam beradi.
Ushbu tadqiqotning asosiy maqsadi ikki qismdan iborat: 1) Minimal kompetensiyani baholash asosida boshlang‘ich sinf va bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining o‘qish savodxonligi ko‘nikmalarini aniqlash; 2) boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining o‘qish savodxonligi oshirish mahoratiga kasgfiyot o‘rganish modelini joriy qilingandan keyingi samaradorligini tahlil qilish orqali natijaga erishish mexanizmlari ko‘rsatilgan.
Model nafaqat boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini, talabalarni hamda boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining talabalarning va o‘quvchilarning o‘qish savodxonligini rivojlantirish darajasinining samarali loyihalashtirishga, innovatsion usullarni qo‘llashda belgilangan didaktik, xalqaro darajadagi metodik maqsadlarga erishish darajasini baholashga imkon beradi.

##submission.downloads##

Sana

2025-04-06

##issue.issue##

##section.section##

Статьи