O‘QUVCHILARNING MUSTAQIL FIKRLASH QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISHDA KOGNITIV YONDASHUVNING O‘RNI
##article.subject##:
kognitiv yondashuv, mustaqil fikrlash##article.abstract##
Ushbu maqolada zamonaviy ta’limda kognitiv yondashuvning o‘rni va uning
o‘quvchilarning mustaqil fikrlash qobiliyatini shakllantirishdagi ahamiyati tahlil qilinadi. Maqola
kognitiv usul haqidagi nazariy va amaliy yondashuvlarni yoritadi, bilish (idrok) jarayonining
asosiy komponentlari – idrok, xotira, fikrlash, e’tibor – va ularning roliga e’tibor qaratadi. Turli
pedagogik texnologiyalar (masalan, interfaol ta’lim, muammoli topshiriqlar, loyiha ishlari) va
metakognitiv strategiyalar ta’lim jarayonida o‘quvchilarning tanqidiy va mustaqil fikrlashini
rivojlantirishga xizmat qilishi misollar bilan ko‘rsatib berilgan. Maqolada O‘zbekiston hamda
xalqaro tajriba, jumladan, PISA ta’lim baholash natijalari kabi faktlar tahlil qilinib, kelajak uchun
prognozlar berilgan. Mualliflar ta’lim jarayonini shaxsga yo‘naltirilgan, kognitiv qobiliyatlarni
faollashtiruvchi tarzda tashkil etish bo‘yicha tavsiyalar beradi.